Tvetydig, velig och så vidare!

Jag vet inte ifall det har att göra med velighet eller inte [men det känns inte som prioritet ett.]
Säger jag en sak och gör en annan? Kan ni berätta det för mig? Isåfall, när har jag gjort det?
Såhär? På det viset? Skulle inte tro det.
Hellst föredrar jag att lämna det öppet, men ändå låter jag bli annat/andra.
Jag förväntar mig inte säkerhet och stadiga gängor att skruva sig i, men jag förtjänar och tänker fortsätta med att förvänta mig bibehållen dignitet. Förolämpande, minst sagt, att bete sig på det viset.
Därför kan jag lika bra lägga ner och dö i en liten pöl på golvet.
Tillåt mig vara pubertal och vidrig, jag gillar det i smyg.

FIRST RULE...IS! ;
Osanningar och lögner är för pusseys, även ifall du tror att jag mår bättre av att höra dem. Våga vara ärlig och rak, säg inte saker du inte menar fullt ut. Var nogrann med hur du komparerar dina adjektiv, för guds skull!
Som alltid styr min viljan att vara bäst/mest omtyckt.
Därför, det är tyvärr en fysisk omöjlighet att två personer skulle kunna vara lika mycket av valt adjektiv.
Ifall du absolut inte finner bättre ord (man kan tillexempel använda NÄST, mycket - men tyvärr inte mest ifall man inte menar det) för vad du vill säga - specifiera dig. Säg gärna, på ett fint sätt, inom vilken kategori ( världens bästa elinr.webblogg.se skulle funka, tillexempel;) ) Jag tar mer illa upp när jag listar ut att jag får höra osanningar än ifall man säger personliga, unika komplimanger. Jamenar, inte fan är det så illa att vara näst bäst, eller hur? Tänk alla silvermedaljer, det går ju an att vinna silvermedalj i OS! Varför skulle inte jag kunna nöja mig med det. Huvudsaken är väl att vara omtyckt och isåfall vara säker på att du är nöjd med hur jag är? För jag klarar ju av balansgången? (eller gör jag verkligen det?) Jag är så himla nöjd [med hur du är, okej] <3

Dags att gå upp om två och en halv timme. pepp.
Dock är det sista riktiga pluggdagen innan jag kan sluta klaga för denna termin.
Obeskrivligt skön känsla att veta att det spelar ingen roll hur kasst det går idag, för
imorrn är allting över. För ett tag. Paus, stopp, stäng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0