A Lost Love To Take

evot, evot!
du, jag & broder daniel!

I always have the sun in my eyes when "Youlie"

Distans blir misstagen för kärlek
när beskriven som
2x5x3 cm3
mellan dina läppar
och mina

Naivt vist valda ord
skapade i nödfall
Ekon av 
"när icke närvarande"


Carousel

image6

jag & карусель är synonymer.

If I were a high school drop-out

Säkerheten i att veta sina förmågors begränsningar och/eller styrkor
måste vara det som övertygar en man som Zach.
I brist på skillzz sitter jag fast, hopplöst förlorad i kulturamastudier.
Tänk ifall man kunde vara så fruktansvärt bra på någonting någonsin
att man med säkerhet slutar skolan, känner sig som ett misstag men
slutar upp som en världskändis med skräck för storhetsvansinne.

Jag har en del att ta igen.

Belle de jour

image5
Catherine Deneuve & Pierre Clémenti.

WAZ

love is no big truth
driven by our genes
we are simple selfish beeings

såhär i matematik-tider verkar det som om även kings of convenience
har inspirerats av den oerhört eminenta filmen WAZ !!!
(egentligen w, delta, z, något som filmskaparna negligerat?)
höhöhöhö.

E-gon

förmodligen skall jag gå på kings of convenience.
inte kanske, inte troligtvis - förmodligen.
happiii_fatgrrl.

Misstänkt Hypokondriker/Mytoman

Jag bara är en såndär som målar upp stora tegelstensväggar endast för nöjet att springa rätt in i dem.
Blame it on the pollen, och så var allting löst.

Trapped in the corner, inmålad för enkelt.

Sväljer hårdare än någonsin.
Man skulle kanske kunna kalla det ånger, men jag benämner det hellre som självömkan.


Sysselsättning

Önskar bara att jaget någonsin var tillräckligt för det Elin-Maria pysslar med.
Åh, vad jag inte står ut med tanken på att smälta in i tapeten.

Dagens viktigaste insikt är nog att jag inte pysslar med det jag pysslar med.
dvs Foto.
(oh, jag må ha sagt det tidigare, men idagidag ser jag hur långt efter jag ligger.)


Förhållandet mellan söka och finna.

Vi alla tjänar det heliga i
att alltid sträva efter att finna
en och endast en giltig lösning?
dugerdugerdugerinte.

Ifall man tänker mer småskaligt handlar det oftast om
att hitta en lösning på ett problem med en urprunglig orsak,
som istället för att utrönas förblir övertäckt utav kortsiktiga åtgärder.

Det känns naivt att hoppas på en ensam utväg. punkt.


Föregående minus Ol' .

Silence me til I go numb and
leave me to cry in my room
I will get back at you soon!


fortfarande en beundrasvärd låt, 2 och ett halvt år senare.

Ol'School

alla bör nog återupptäcka kings of convenience minst två år efter första introduktionen
när man utan tvekan är mitt uppe i en back to basis-grej och dygnar simon and garfunkel
just av anledning att man faktiskt är mitt uppe i en back to basis-grej som då pekar på
att simon and garfunkel är ännu mer back to basis än kings of convenience någonsin blir
och därav kompleterar dessa varandra eftersom de båda är lämpade för det rådande
humöret.


Rusar för fort, Går för långsamt

nonsens, nonsens !
dystopi, allegori må vara fördelaktigt
men låt det inte infektera alla resterande aktioner.

befläckad och naiv, leker med återfunnet mod
begränsa och balansera blir restriktioner
hädan efter, 
ber jaget, mig, själv.

Svirad svuren spira Spira svirad svuren Svuren spira svirad

mer om min barndom:
(oh, måste tilläga - är inte nostalgi livskris i ett nötskal? bittratanterhojhojsomtänkertillbakapådengamlagodatiden)

tänker för tillfället tillbaka på mitt underbart tragiska fotbollslag.
förlorade matcher, alla utom två på två år var präglade av ständig motgång
(en oavgjord, en vinst ett mot noll på sjöängens bollplan, vill jag minnas).
jag var målvakt. eller back. bara när annie eller hilena eller betel eller någon annan stod i mål. 
alltid lika smygbesviken. värst var det nogdet där med betel.
att bli fotbollsmålvakt på riktigt vore något. 
trots att jag släppte in 10 mål per match.
men inte för det var vi nedslagna, nej föööör ...
vi har simmat över havet
för att se det bästa laget
örby, örby, örby!

ojojoj en sådan orginalitet och laganda i stulna ramsor.
ii. blahablaha
vart tog önskan om ett aktivt liv vägen? (och lagandan, för all del?)
fotbollsmålvakt och proffssimmare och ryttare och danslärare och artist och truppgymnast och pianist och häcklöpare och och och nu då?
samlare

RSS 2.0