Comfy in Nautica

Spenderade stor tid av gårdagens kväll med att fundera kring formen och betydelsen av den kursiverade punkten. 

 - Fråga 1: Är en punkt på en dator helt kvadratisk? Finns det någon bestämmelse kring storleken på punkten isåfall? Tänkte på att en punkt i realiteten faktiskt är mer rund än kvadratisk och inget annat. Varierar stilen/storleken på punkten beroende på typsnittet? 

 - Fråga 2: När man kursiverar en punkt "." roterar då hela punkten x antal grader, eller förskjuter man bara de övre två hörnen (ifallpunktennuärkvadratisk) en aning? Ifall jag nu antar att hela punkten roteras med x grader, borde den inta någonslags rombform då? 

 - Fråga 3: Den filosofiska,tankemässiga, poetiska innebörden av en punkt är lika med vadå? En punkt kan ju enkelt ses på som ett slut av en mening, en  fras osv. men jag skulle vilja höra om den filosofiska "laddningen" av punkten i sig.
Utifrån tidigare svar, vad blir skillnaden av innebörden när man kursiverar punkten?

Dagens insikt;
Utan tvekan finns anledningar till att reclaima museibesöken.
Spårvagnar är läckra.
Holding på kulturhuset var emotionell, lika så den japanske fotografens Arakis utställning.
Carl-Einar Häckner är fruktansvärt bra, han var vänlig nog att ge mig den siste pusselbiten <3 danke.
Dagens fråga(förutom punkterna då..);
Huruvida realism och magi går att kombinera?
För jag känner mig en smula sliten mellandessa båda.
Vill hemskt gärna hitta ett sätt att balansera dessa två i ett fotografi.
Dagens hype;
Hypar som alla andra, panda bear, beirut (på bilden ojojoj<3 min kärlek i livet = zach),
harlem shakes, elliott smith.. och lite mer beirut:
 http://www.youtube.com/watch?v=kjeh6P4sRfw

image1



















Någon dag ska jag skriva mer om Carl-Einar. Inte nu.
Puss från mig.


Kommentarer
Postat av: Sanna

jätte fin blogg blir kär och sånt och zach är ju världens stiligaste.

2008-01-24 @ 14:56:03
URL: http://musligirl.blogspot.com
Postat av: Elin

haha, nej mest irriterande blogg, men okej.
åh, ja. killen

2008-01-27 @ 17:52:08
URL: http://elinr.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0