Likriktning som inkräktar på det konstnärliga uttrycket

nU kommer det låta som jag försöker värdera mig själv högre än alla andra, men:
vid det här laget börjar jag bli jävligt trött på att allt som räknas som "arty" ser lika dant ut.

FASTändock är jag nog inte rätt person att kritisera, jag gör ju ingenting själv.
(Det kanske just för att risken att bli fördömd och falla platt är rätt relevant när den stora massan ändå bara fattar tycke vid verk som ser ungefär lika dana ut. Det blir alltså en risk att stå ut i mängden - även ifall jag förmodligen skulle göra allt lika krasst som alla andra.)
Come on - det var kul i början med det skira, romantiskt franska eller de snyggfula blixtbilderna i gratistidningar, men nu när alla halv-arty gör det, hur upphetsande är det då?
Lika svennigt som dalahästar, egen blogg och "D.A.N.C.E - Justice"...

Med det sagt så tänker jag förklara att det inte behöver betyda att dessa typ av uttryck är dåliga, jag tycker fortfarande att det kan vara snyggt osv. Anser endast att en gnutta variation inte skulle sitta fel.

KAN JAG LÄGGA NED HELA GREJEN MED ATT JAG ÄR SÅ TORR JAG SKRIVER SÅ JÄVLA OINTRESSANTA GREJER KAN JAG SLUTA UPP MED DET VAAA JAG BÖRJAR FÖRFAN SMÅLE ÅT MIG SJÄLV NÄR JAG LÄSER MINA TIDIGARE INLÄGG SÅ JÄVLA TRÄKIGA SLUUUUUTA NU VA ELIN MARIA, DÖÖÖÖÖ! såjävla hopplös. älskar att vara pubertal!

OBSOBSOBSOBSOBSOBSOBSOBSOBSOBSOBSOBSOBSOBS
Vill bara påpeka att denna blogg inte har något som helst att göra med att försöka vara arty osv.

Kommentarer
Postat av: Mara

Oooh, jag tror jag gillar din blogg. Fanatasifullt, och jag uppskattar det pubertala "damp-utbrottet" (om jag hade gjort det hade jag kallat det så..) i det här inlägget. Jag antar att jag kanske gillar torra inlägg :)

2008-01-27 @ 20:22:28
Postat av: Elin

Haha! Så bra, jag tackar och bockar!

2008-01-27 @ 23:38:49
URL: http://elinr.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0