Synonymer [<3]

Vidrig:
motbjudande, avskyvärd, vedervärdig, otäck, förhatlig
, vämjelig, mycket ogynnsam, obehaglig, ruskig

(motsatsord: förtjusande, tilltalande)

Jag önskar så innerligt att dessa passade in på dig.
Det vore så lätt att avskärma områden som känslomässigt berör mig 
på så vis. Enklaste utvägen är att säga upp allt ansvar, lägga örat mot
golvet och lyssna till avgrunden istället.
Men icke, inget finnes att vända till min fördel och kan nu inte tillåta
mig att förgås i självömkan. Du är minsann lika änglalik som tidigare.
Inte det minsta obehaglig, vedervärdig eller vidrig - tyvärr.

image3

[Tillägges;
Relaterar synonymerna starkt med mig själv, just nu.
motbjudande, avskyvärd, vedervärdig.. - väldigt mycket Elin 
(motsatsord: förtjusande, tilltalande - väldigt lite Elin)

Som ni ser, jag är hopplös.]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0