DECLARATION OF DEPENDENCE

only someone who is morally superior
can possibly and honestly deserve
to rule my world.

LÖRDAG.

OFFENTLIGHETSPRINCIPEN

________________________________________


ALLTETS TILLSTÅND

där är där, där man inte är
här är här, där man är
här har man alltid med sig

skönt.


NOTSPEL

under föregående dag ej närvarande
om inte ens evigheten är evig,
icke-evighet? icke-evigt tillstånd?
förändring och flykt är önskvärt?


JAG GÅR OMKRING I MITT POMPEJI BLAND RUINER

TRUBBEL


PRJKT

+ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ extra


DW-MÄT.

SÅHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRMYCKET


Maldita vecindad y los hijos del quinto patio

upplevelsen är bristande kompetens,
ofantligt okunnig i fotocfotohistoriaosvosv.
guld till nickel, typ.

ÖVERTYGELSE

en önskan:
vill inte alls inte vilja.


MOTSÄGER

skulle jag ha konstruerat juicy fruit melon?

TANDAD

kan en idé bli förbrukad?
oanvändbar, möjligen.

rannsaknar

saknarkrann


SNUTT

JAG HAR FÅTT EN BASKERTÅRTA.

DESPUES

talar med myndig stämma:
allvar!

PREDIKARIGEN

alla som spelar väldigtväldigt hög musik
i väldigtväldigt kassa ipod-hörlurar
på tunnelbanan är frälsare, egentligen.

VADSVINISGÖRMEDTANTER

det finns allt för många domedagstanter på stockholms bussar.
där sitter jag med feber och lyssnar på bekännelser om utrotning av
ondskan och känner mig som hela världens slaggskamochavskum samlat i ett sinne.

TAFFEL

innehållsöverflöd
allt ter sig vattnatövervattnakanturvattnat.
oprofessionell debuterar igen!

FUPPG


REPRISE 2.0

LITE FÖR MYCKET HASCHTANKAR FÖR ATT VARA VAKEN, MED


REPRISE

LITE FÖR MYCKET HASCHTANKAR FÖR ATT KUNNA SOVA.


SNAPPAD



FÖDELSE NALKAS, DÅ JAG UTVECKLAS BAKLÄNGES. 14.

ÅTERFÖRLORAT

rivaliserar med närmast, ändå på avstånd
ett överblivet slag mot dig eller mig

döljer sig bäst någonstans tudelat
jag välkomnar er framtid,
varsågod samt adjö.


AV

MIN ÖDMJUKHET HÅLLER PÅ ATT RINNA AV MIG,
DET KÄNNS INTE BRA.

VADJAGVETOMFRAMTIDEN

VISSA BÖR NOG INTE BLI SJÄLVKLARA,
YET.


ILLA

SEDAN VIKTIGMYSKOINCIDENT
HAR JAG FÅTT SVÅRT FÖR UPPREPNINGAR.
HUR SKALL DET GÅ NU DÅ,
JAG SOM HÄVDAR MIG ENBART GENOM UPPREPNING.


MINDRE AV ALLT

imponerar mig,
- m,o,r, e
=
pinar andra.

vissa är så självklara
att jag överdriver.


MEROCHANNAT

"DET FINNS ALLTID EN FÖRKLARING"
PÅSTÅR BESTÄMT ATT DET ALLTID FINNS FLER ÄN ENBART _EN_ FÖRKLARING.
DET ÄR JU PRECIS DET SOM BERÄTTIGAR FJORTONSIDORSARBETEN
OCH LEGITIMERAR ALL SLAGS VÄRLDSOMFATTANDE BRUTALÅNGEST

HUR SKULLE DET VARA OM FRU MÖJLIGHETER TOG HERR DEFINITIONER, 
UNGA FRÖKEN PRESTATIONSÅNGEST OCH UNGE HERR ALLTÄRUPPLYST
GICK I GEMENSAMT LÖJLIGA FAMILJEN-IDE ETT HALVÅR ELLER SÅ,
SÅ ATT JAG KAN FÅ TA STUDENTEN ALLBYMYSELFIFREDOCHENSAM?




SLÅSS

EXPECTO PATRONUM

RSS 2.0