Lights Go On, the Lights Go Off

URSÄKTA;
klarar inte av att se andra lika desperat vilja slita ut sina hjärtan för dig.
speciellt inte när du verkar totalt förblindad av tonårsflickors rop
efter uppmärksamhet, deras okunskap, förkärlek och romantik kring den
yttersta av patetik, wannabepoeter osv.. jag kan inte låta bli att förakta
[nivet] stadier jag redan gått igenom vid fjorton års ålder.
speciellt de som är äldre än jag.
tänk efter, säger jag.
vidrigt, säger jag också.
men vad förväntar jag mig? undermänniskor?
nej, precis.
sedan vill jag också hälsa puss till alla som nästan är
för bra för att vara sanna.

and i gamble away my time

jag har funderat litet dessutom.
kring det där med tänkandet, och hela jag-tänker-därför-existerar-jag
som man får höra jämt och ständigt.
finns det ingen möjlighet i framtiden att tänkandet existerar utanför jaget?
eller, när tänkandet slår sig fritt ifrån människan? är vi nödvändiga då?

i morgon slutar jag skolan.
wonderful .


Kommentarer
Postat av: moa

hörru du, tror minsan att vi ska ta oss ett snack!
vas sägs om ikväll efter middagen?
love

2007-12-20 @ 16:45:36
URL: http://moaj.webblogg.se
Postat av: elin

jag är på!

2007-12-20 @ 23:14:57
URL: http://elinr.webblogg.se
Postat av: Emma din vän

platon? kultur och idéhistoria?
jag vill också prata med dej.

2007-12-22 @ 13:46:13
Postat av: Elin

käre du, inte bara platon har varit inne på liknande tankar. jag tänkte nog inte främst på honom när jag skrev det :)
pöuus

2007-12-27 @ 11:53:57
URL: http://elinr.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0