Cara Mia

Skulle nog säga att den förväntade livskrisen kryper allt lägre ner i åldrarna. När svenskan skriver om 20-25åringar som är förirrade, disorienterade osv. likt tidigare 40-50åringar som behöver finna sig själva, hyser jag åsikten att tiden för denna insikt redan passerat mig, och jag känner mig förirrad samt disorienterad likt 25åringarna. Har detta något att göra med mina tonårsår då det är meningen att jag skall tänka över frågor som "Vem är jag?" samt "Vad är meningen med livet?"? Eller är det bara så att våra nutida valmöjligheter gör mig handlingsförlamad? Jag är inte kapabel till att överhuvutaget fundera på en framtid innehållandes mig själv. Visstvisst, jag kan tänka mig miljöfrågans utgång, jag kan tänka mig den eventuella bristen på jobb och jag kan tänka mig ett fortsatt villavolvodoggy-ideal. Jag kan tänka mig att världen fortsätter - utan mig. Låter som att jag har självmordsplaner, men det är inte vad jag försöker belysa. Vi vill bara måla upp de värsta scenarion - onej alla kommer leva på gatan! Samma problematik måtte väl existerat i det som förut kallades framtid, det som då endast var tankar osv. som vi idag lever mitt ibland?

(just nu pågår undersökningar huruvida mainstreamkända låtar kan höja mina läsarvärden, därav titlarna.. ifall jag någonsin sammaställer fakta återstår att se.)


Kommentarer
Postat av: Mihae

HAMMAREN PÅ SPIKEN! exaktexakt!

2008-03-12 @ 11:05:20
URL: http://sipmyocean.blogspot.com
Postat av: Elin

iet på pricken och spiken på huvudet, möjligtvis.

2008-03-13 @ 21:27:09
URL: http://elinr.webblogg.se
Postat av: maria

En hippie till fritidsledare sa till mig en gång att han trodde jag troligen genomgick min livskris redan nu (jag var 12-13).
fan va najs att ha fått de överstökat! haha.

2008-03-15 @ 13:35:09
URL: http://humansickness.blogspot.com
Postat av: Elin

hahaha, vad fick honom att tro det?

2008-03-17 @ 00:00:10
URL: http://elinr.webblogg.se
Postat av: moa

jag skulle bara vilja kolla på film hela dagarna, kan vi inte börja med det ?
vi slutar skolan och tittar på film.
vi kommer att lära oss mycket mer än vad vi redan gör och vi kommer bli sjukt allmänbildade och kan lära alla andra om filmer vi sett.
sen så kommer vi dock bli tjocka eftersom vi inte kommer att röra på oss, eller så kan vi ta in mitt rullband till ditt vardagsrum och springa och kolla på filmer, tillslut kanske man glömmer att man springer och får bästa kondisen i stan och kan sprina ett maraton, fattar du vad mycket vi kommer få ut av att titta på film.
åh, jag tror att jag ska läsa min nya filmtidning nu istället för att komma hem till dig, palla att jag är så ocool så jag skriver mega långa inlägg på din blogg, men jag ringer också.
PUSS!!!

2008-03-27 @ 22:03:00
URL: http://moaj.webblogg.se
Postat av: Elin

jag föredrar långa kommentarer, babe. man fattar att du fattat, liksom.
aaaningen ångest inför måndag. shitpoo

2008-03-29 @ 01:11:55
URL: http://elinr.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0