GREEK-GEEK-GECKO

U-SVÄNGAR:
ERASIMOS
SKYMTAS
MELLAN HÄGER OCH HÖK

2011

igen: alla hästarna i stallet
som förbytt.

AZUCAR

har målat små svarta lådor på mina naglar
som en symbol över livets förgänglighet. fashion.
en svart låda i existensen som samlar alla spår
och berättar en historia i efterhand - vad som gick snett egentligen ...
nä. mest av anledningen att det känns anti att inte måla hela nageln.
är fett konceptuell, ser ut såhär:



sen lyssnar jag på det här:
Celia Cruz – Quimbara

MULTIKULTI.

TWO-FACED/TRYGG HAMN

FÖR EN LÅNG, LÅNG TID
HAR JAG VARIT I BITAR
I HÖRNET PÅ ETT RUM,
PÅ EN ÄNDLÖS EFTERMIDDAG,
FÖR EN LÅNG, LÅNG TID
HAR JAG VARIT I BITAR.
har jag varit i bitar, bitar, bitar..
LÄGGER TILL.
DET ÄR TREVLIGT ATT VARA SÅ MYCKET VID LIV

NU HAR JAG TÄNKT IGEN.

det där med upptäckslusta/überjävlighet..
personlighetstyper vars konversationer i mångt och mycket följer mönstret;
- vad vill du ha för smak?
- kan man möjligtvis få lite av alla, fast samma mängd som en kula?

utifrån den som bekänars perspektiv blir det hela bara messy, tidskrävande och inte alls en spännande utmaning.
och så blir det inte kulglass längre.



PÅ PRICKEN, PÅ

PARA RETENER AL SER QUERIDO:
blev vidskeplig.
YA PREPARADO; CARGUELO CON MUCHA FE.
TJI FÅR JAG?
MYSTISKT.

RSS 2.0