dante, Armageddon

Det är som Darin på tvären och tvärs om.
Så siat samt förväntat. Möjligheterna att kringgå "uppkomst av ofördelaktig situation" 
var knappast befintliga, men tar ändå lika fruktansvärt illa vid.
Outhärdligt att få det befäst i ord, det är så tvivelaktigt otvivelaktigen närvarande.
Kliver på huggtänder i plast - kan tyckas som att de varken biter eller snärtar till. 
Jag borde alltså inte reagera känslomässigt, men leksaker orsakar mer än jävulsk smärta?
Är i synnerhet förrädiska mot ohärdade fotsulor. 
(spontan reaktion:)
F tothe I tothe double-T A
eller möjligtvis TTA, ifall man vill svänga sig så.
(menvadmenardunudåelin?krigszon?tänkatänka...)

Att simma/bada är precis lika ångestlindrande som jag förväntade mig. Åh, holy! Myvkry! <3
ONÖDIGT INLÄGG! (ett sådant, likt många andra här i bloggen som är totalt andefattiga och inte speciellt intresseväckande. ursäkta mig, men jag är inne i en sådan period. hopplöst det här med inspirationen. jag kan knappast tänka mig att jag för någon månad sedan var kreativt driven att göra saker, nu är jag total-lame! aja, jag lär radera detta imorrn när jag mår bättre.)
Bara appropå ingenting så börjar jag bli trött på att se ut som en strypt katt i håret alltså. Jag vet inte vad jag ska göra med det (vill inte bleka det till min naturliga färg, vill inte färga om till mörkt) vilket har gjort att jag satt hela hår-frågan på pause i kanske tre månader (dvs, jag har inte t.ex. färgat om utväxten som jag gjort tidigare). Älskar den fina övergången mellan min utväxt på 5 cm, den sedan påföljande bruna delen och sist den ursprunliga svartfärgade delen! Sedan kan jag ju tillägga att mitt hår nu mer har vuxit sig så långt att när jag har det i en snedbena liknar jag närmast en sk8rboii på 11 bast som behållt håret långt just för att det är liite alternativt.. Patrick Wolfs "the Hairy song" eller vad den nu heter är mitt självklara soundtrack, helt enkelt.

men, okej, åter till ämnet. jag antyder möjligtvis ett uns av förbittring? Möjligtvis på grund utav detta ovan/nedan?
Jag kräks av svartsjuka, seriöst. Oj, nej, det är visst fultochofint att visa upp tendenser till emotionellt lidande (hopplöst det här med att romantisera något som aldrig existerade. klyshigt nog är det omöjligheterna, olyckan som nu närvarande IGEN). 
I smyg hoppas/tänkerjag; DÖDINJÄVEL! (ol'fjortis-fasoner, storabokstäverärsååeffektfullt?jobbiggrej)

Loop-duplicera mitt hjärta, läsa gamla block ifrån högstadiet är grejen (+högstadiet var grejen). Den tjugioandra januari 2007 jobbade vi med organisk kemi i Sturebyskolan. Inte för det kommer jag ihåg något mer om alkoholer eller vad som är homogent ...nej, jag driver, det gör jag visst det.
men fan, jag orkar inte ens skriva ordentligt. (nifårursäktamig, min nostalgi är plötsligt närvarande 24/7) Precis så ledsen är jag över att jag är placerad i den skola som jag är. Jag saknar NO-Per och resterande gamla lärare! För ett år sedan var vi, dvs 9D, på g i Idre. Jag var rödhårig, naiv, hopplöst förälskad i Lukas Frank Herbert... Allt var nästan så bra som det kunde bli (?). Idre-reglerna var författade av oss själva, finfina samt anpassade efter våra pubertala behov, dessutom.
Exempel:
Ingen porr på dagtid!
Inga vapen förutom the knife!
Bara tevespelsturneringar!
osvosv.

orkar inte.
tröstäta 4-life.


Likriktning som inkräktar på det konstnärliga uttrycket

nU kommer det låta som jag försöker värdera mig själv högre än alla andra, men:
vid det här laget börjar jag bli jävligt trött på att allt som räknas som "arty" ser lika dant ut.

FASTändock är jag nog inte rätt person att kritisera, jag gör ju ingenting själv.
(Det kanske just för att risken att bli fördömd och falla platt är rätt relevant när den stora massan ändå bara fattar tycke vid verk som ser ungefär lika dana ut. Det blir alltså en risk att stå ut i mängden - även ifall jag förmodligen skulle göra allt lika krasst som alla andra.)
Come on - det var kul i början med det skira, romantiskt franska eller de snyggfula blixtbilderna i gratistidningar, men nu när alla halv-arty gör det, hur upphetsande är det då?
Lika svennigt som dalahästar, egen blogg och "D.A.N.C.E - Justice"...

Med det sagt så tänker jag förklara att det inte behöver betyda att dessa typ av uttryck är dåliga, jag tycker fortfarande att det kan vara snyggt osv. Anser endast att en gnutta variation inte skulle sitta fel.

KAN JAG LÄGGA NED HELA GREJEN MED ATT JAG ÄR SÅ TORR JAG SKRIVER SÅ JÄVLA OINTRESSANTA GREJER KAN JAG SLUTA UPP MED DET VAAA JAG BÖRJAR FÖRFAN SMÅLE ÅT MIG SJÄLV NÄR JAG LÄSER MINA TIDIGARE INLÄGG SÅ JÄVLA TRÄKIGA SLUUUUUTA NU VA ELIN MARIA, DÖÖÖÖÖ! såjävla hopplös. älskar att vara pubertal!

OBSOBSOBSOBSOBSOBSOBSOBSOBSOBSOBSOBSOBSOBS
Vill bara påpeka att denna blogg inte har något som helst att göra med att försöka vara arty osv.

Loneliness, what would I do without you?




är jag dum som faller för sinnesvridna män
eller är christianboii stilig på riktigt?

Synonymer [<3]

Vidrig:
motbjudande, avskyvärd, vedervärdig, otäck, förhatlig
, vämjelig, mycket ogynnsam, obehaglig, ruskig

(motsatsord: förtjusande, tilltalande)

Jag önskar så innerligt att dessa passade in på dig.
Det vore så lätt att avskärma områden som känslomässigt berör mig 
på så vis. Enklaste utvägen är att säga upp allt ansvar, lägga örat mot
golvet och lyssna till avgrunden istället.
Men icke, inget finnes att vända till min fördel och kan nu inte tillåta
mig att förgås i självömkan. Du är minsann lika änglalik som tidigare.
Inte det minsta obehaglig, vedervärdig eller vidrig - tyvärr.

image3

[Tillägges;
Relaterar synonymerna starkt med mig själv, just nu.
motbjudande, avskyvärd, vedervärdig.. - väldigt mycket Elin 
(motsatsord: förtjusande, tilltalande - väldigt lite Elin)

Som ni ser, jag är hopplös.]

Förväntar mig liknas vid smärtsam undergång

Ja,

Dagligen googlar jag ordet "dekadent"
Söker nogsamt genom synonymerna,
försäkrar mig om att
"Rh, Elin"
även idag inte finnes bland dem.

Nej,


Radio-Live-Transmission

Andlös, andnöd, den andres ande snarare än min?
Förmodligen sådär övergiven, strangled and raped on the roadside som för endast en vecka sedan, igen!
Först den ene, enbente, sen den nye?
Endast Joy Division + Guillemots-fest i mitt hus.
Appropå Joy Division är en liten misstanke väckt;
Jag tror att ett smärre kommunikations-fel uppstått p.g.a mina tidigare missvisande signaler 
och det senare valet att inte suga av dig, detta grundat på mina samvetskval?
Är jag dum i huvet, du tolkar det som om att jag äcklas av dig?
Osäkerosäkerosäker men djävulskt stilig, stilen till trots.
Ledsen, men jag är född med blåa ögon.
Förargelseväckande beteende, och är egentligen burdust i min värld. chilla.
Kul att jag sumpat mitt komma-över-ragg..

Control är passionen i livet. Smärtsamt vacker och överpure.


Annonsering 2

i found something dying; it was my light
it had resigned itself to night
so i threw it out a fishing line
and said catch your will and then catch mine


eller tja, kanske snarare befästelser av realiteten snarare än annonsering.
jaja, anyway, jag har inte fått napp ännu!

Made-up lovesong #43

mycket länge har jag önskat mig en såatsäga "lover i dont have to love"
för att citera bright eyes.
nu när jag har en sådan i en liten ask känns det snarare som om att det är jag som är the lover och inte alls i kontroll, som vanligt. [imorgon ska jag se control - befriande!]
hopplöst att veta att jag aldrig kommer bli nöjd. hela mitt liv är dedikerat till velighet.
men;
I wouldn't walk away from you
Even if you ask me to
These auburn leaves must all turn brown
So tremble, we must all be found

elin=så fruktansvärt mycket stalker för pengarna!

"Jävligt många av oss växer upp i en tid då förhoppningar brister..."[en smärre hyllning till en orm]

Cirka en månad tillbaka i tiden fick jag frågan om vilken skiva jag uppskattade mest, ifall jag var tvungen att lista mina favoriter. Jag kom inte fram till så mycke vid detta tillfälle, utan funderade snarare kring vilka skivor som jag gillade just precis då. Efter många dagars reflektioner har jag dragit slutsatsen att på denna lista går det inte att ignorera förekomsten av några fåtal skivor ifrån mitt förflutna, då det förflutna faktiskt, hurlitet jag än vill det, är en stor del av min vardag. Med detta vill jag alltså komma fram till att bland de där skivorna som bara är fullbordade och genialiska borde tilläggas t.ex. Snook - Vi vet inte vart vi ska, men vi ska komma dit.
Låtarna är av någon anledning så förfärligt bra att jag försmäktar en smula, de berättigar sin existens i samband och anknytning med varandra, som ett oändligt pärlband av nostalgi...
 
Och låt mig tillägga,  nu när jag tillåter mig anse mig själv som aningen skillad, när jag faktiskt var en av fåtalet som kunde se utöver och igenom hela "MR.COOL"-hypen när den varade!
Jag var verkligen ett äkta Snook-fan back in the days, och vad händer när jag lämnat det? Jo, de slår igenom och blir hyllade av alla PA-fjortisar.
Jag är såååååååå före, helt enkelt. Hipp tjej. EH. skämtarn..
Aja, ibland får jag bara oemotståndlig lust att bara förlora mig själv i t.ex. "Lejonhjärta" eller "Farsan snarkar redan", och hela resterande, tidigare nämda skiva. Och det, mina kära vänner, är en mycket bra egenskap hos ett musikaliskt konstverk, ifall det vid upprepade tillfällen kan lyckas frammana sig som av självgående motor i mitt minne!
Lite hej-jag-är-tuff-meningslöst inlägg kanske.

ödets ironi, jag har visst ett finger med i spelet
jag lever imperfekt i presens


Gulag

They call it night,
they call it night
and I know it well.

oh, ja. ännu en sömnlös natt.
eller ja, intog omedvetandet men väcktes av okänd anledning igen efter tio minuter, kunde inte föreställa mig någon annan sanning än att jag blivit förgiftad, drog på mig kolikmagknip, hyperventilerade, 
frågar du hur jag mår?
kan inte riktigt greppa vilken den bakomliggande tanken är. jag tror du har skådat rakt igenom elin-maria. utan tvekan har du säkert gått och trott att jag inget ser? nu har du insett att jag har förstått och känner en smula skuld?
Letar förbrilt efter minsta förnimmelse till något fint i att du NU kommer och säger att du försöker bry dig, det blir bara halvdant och förvärrar.
Känns som att jag ser igenom dig igen, för fjärde gången. alla artighetsfraser kommer bort sig i havet av fragment ifrån mina filmiska minnen och dina osäkra leenden.
jag skulle knappast kalla det natt när man konspirerar med sig själv mot omvärlden.
det finns ingen sådan benämning just nu, allt är bäckbäcksvart dygnet runt.
kan tyckas som att jag låter jätteemo, sjukligt pubertal osv. måste ursäkta mig för det.

Nói Albinói matchade upp mitt mood.
Ligger i min säng, sväljer apelsinklyftor hela och sätter upprepade gånger i halsen, vill spy, hatar att spy, vill givetvis inte spy, men mår mer illa. 
Kramar om min trumpet, målar förstoringsglas och lyssnar på beirut. lövely.
Beirut är förvisso redan min uppmuntringsorkester, så det är nästan skamligt passande att de skriver om gulag osv. eftersom det måste varit tragiska anstalter, fulla av människor utan hopp i behov av uppmuntran.

ju mer "napp" jag får, desto sämre känns det att jag gjorde det. i princip i samma situation som i början av nuvarande relation igen, jag kommer springa iväg i nånting. jag gjorde allt officiellt uppbrutet, jag ångrar mig.
jag dissade efter att du dissat, ändå.
det konstiga är att ord på en skärm är det jag saknar. tills jag såg en bild, jag avled.

Annonsering 1

Jag söker dig;
Dam/Herre i sina bästa år (+15 minus20)
Kunnig utövare av den bortglömda konsten dragspel
Förblindad och tillgiven, utan ögon för omvärlden
, trots detta tilldelad förmågan att förlama med en blick,
skarpsynthet
och hög acceptansnivå.

Eller egentligen bara vem som helst..


Jag är vid behov, nu.

(mest för att jagvetinte)
kan inte länge dra luft genom mina lungor, så ursäkta, jag agerar
på reflex enligt vad hjärtat säger mig.
därav wannabestylen på detta,
allt i ett och samma andetag.
därav även patetiken i detta inlägg
jag hatar mig själv för att jag är precis såndär som alla andra,
du behöver inte påpeka det. jag är hemskt ledsen att göra
(mig) dig besviken, men jag är ingen drömmare. gör mig en smula
besviken, kanske dig med. vi kan väl säga såhär, jag dramatiserar
händelser (som den nedan) och är förvisso nostalgisk,
men jag saknar till viss del fantasi - jävligt..
och som vanligt måste jag bortförklara mig när jag skriver saker,
här har ni min ursäkt för nedan skrivet. ursäkta.

men ändå (jagvetintevarför) DRIV INTE
saltsaltsalt rusar de vägen nerför mina kinder tar ingen hänsyn
som om tårarna vet sin väg
utan min existens
utan dragninskraften jag
kurar ihop mig lägger kroppen tung över mina smalben (tjockvader) de
som jag är född med måste mest efterlikna ett foster då jag är vid
behov av kalla händer fingertoppar som inte klöser utan bara rispar
lite lätt över min rygg, mina kotor och min hud egentligen
är jag bara
här för din tröst (önskar bara det här för din tröst?)
när det är du som förtjänar förtröstan öppna armar och att vaggas
i mitt knä med rödsvullna ögon på något sätt kan visa för dig att
jag bryr mig fortfarande om ångestnivåerna sådana svallvågor av
att se ingenting
total förblindning
delvis orsakad av dig,
men istället hoppas jag på litenheten att tårarna kanske för en litenstund
klibbar fast i din kind så att jag kan ha dig säkert i spindelnätet där jag är
spindeln agerar gärna liten för dig så länge det bara är en luris för jag vet ju
att verkligheten är annorlunda inte som allt annat när det råder total rokad
jag är storlåt "oss" vara en oas för fantasin där vi kan pröva våra vingar
släppa kontrollen för endast en liten
stund då du rispar med dina naglar
mot min bara rygg och mina tårar ger i från sig sina typiska hulkande våta ljud
när din kind rör först
vid droppen i sig och sedan vid min kind OCH DÄR HUTTRAR VI som fångad
i ögonblicket
fängslad av mer än en tår - hoppas jag.

Paralyserande trötthet orsakad av skolstart

Jag minns en tid, i slutet på november/början på december förra året då jag var mållös, överrumplad på grund utav alla dessa fina ord jag fick höra. Jag svarade då med att jag sparade mina ord tills någon gång när jag skulle välja dem bättre. Inte för att dessa ord är speciellt fina nu heller, de har inte utvecklats in till något blomstrande sådär, men på något sätt känns de mer äkta betydelsefulla nu än då.

Jag vet att jag inte brukar visa upp att jag är sådär arty, dels för att jag inte är speciellt arty men mest för det känns som om att jag borde stå för vad jag skapat - men det gör jag ju inte. Jag är ju inte nöjd med det!
Jobbigast är att visa upp för folk man vet att man kommer att umgås med i fortsättningen, folk som man är övertygad om att de bedömmer ens utförande, men kanske ändå säger att "guuuud vad fin din bild varbalblba". Jag kan bara inte svälja det, för jag vet ju hur jag själv är när det kommer till bedömning av folk, hur lite jag än vill vara medveten om att jag gör det. Inför en bunt främlingar skulle jag säkert kunna visa upp det jag presterat utan att skämmas, men det känns alltid i bekanta kretsar som om att jag har gjort något "fel" när jag showoffar sådär.
Ursäkta att jag svamlar något så sjukt, har inte sovit en blund i natt p.g.a sjuklig skolångest. Kan inte gå och lägga mig för att jag inte vill gå till skolan, kan inte gå upp för att jag inte vill gå till skolan, kan inte sova för jag inte vill gå till skolan, kan inte tänka för att jag inte sover och klarar därför inte av att gå till skolan osv..
Idag är hela jag en enda stor bekymmersrynka helt enkelt. Det är för ljust för att mina ögon ska klara av att hålla sig ordentligt öppna, men jag får inte slumra till en blund, för då kommer jag inte kunna sova inatt heller. ILLA!

Det värsta med att behöva gå till skolan är inte att jag måste plugga, för det tycker jag faktiskt kan vara kul. Det värsta är att jag numer har tappat kontrollen över mina arbeten, är försenad osv, vilket leder till att jag kanske för första gången i mitt liv är underkvalificerad i något ämne. Den tanken är så SJUKT stressande att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Den tanken totalparalyserar hela min hjärna, jag kan inte göra något annat än att skrika, och när jag inte kan göra något annat än att skrika så kan jag inte heller "få kontroll" över mitt pluggande igen.
En annan sak som är vidrig med att gå i skolan är att jag känner mig mer ensam där än vad jag gör annars. Varför? Jo, trots att jag är tillsammans med Annie, runtomkring är det en massa folk så gör det mig obekräftad att se alla människor som faktiskt INTE vill prata med mig. Är jag själv hemma kan jag bortse från alla dessa människor och endast roa mig med mina tankar. Det blir bara så påtagligt att jag faktiskt är lite bortkopplad ifrån resterande när jag tvingas se mig själv mitt ibland dem. Det är ju inte så att jag är mobbad, nejnej, ingen annan än möjligtvis Annie skulle ju peka på det problematiska i situationen. Jag tycker inte illa om någon i min klass, men jag är ändå inte en del av umgänget. Det går inte att komma ifrån att jag ser på dem som idioter för att dom inte vill vara med mig..


Comfy in Nautica

Spenderade stor tid av gårdagens kväll med att fundera kring formen och betydelsen av den kursiverade punkten. 

 - Fråga 1: Är en punkt på en dator helt kvadratisk? Finns det någon bestämmelse kring storleken på punkten isåfall? Tänkte på att en punkt i realiteten faktiskt är mer rund än kvadratisk och inget annat. Varierar stilen/storleken på punkten beroende på typsnittet? 

 - Fråga 2: När man kursiverar en punkt "." roterar då hela punkten x antal grader, eller förskjuter man bara de övre två hörnen (ifallpunktennuärkvadratisk) en aning? Ifall jag nu antar att hela punkten roteras med x grader, borde den inta någonslags rombform då? 

 - Fråga 3: Den filosofiska,tankemässiga, poetiska innebörden av en punkt är lika med vadå? En punkt kan ju enkelt ses på som ett slut av en mening, en  fras osv. men jag skulle vilja höra om den filosofiska "laddningen" av punkten i sig.
Utifrån tidigare svar, vad blir skillnaden av innebörden när man kursiverar punkten?

Dagens insikt;
Utan tvekan finns anledningar till att reclaima museibesöken.
Spårvagnar är läckra.
Holding på kulturhuset var emotionell, lika så den japanske fotografens Arakis utställning.
Carl-Einar Häckner är fruktansvärt bra, han var vänlig nog att ge mig den siste pusselbiten <3 danke.
Dagens fråga(förutom punkterna då..);
Huruvida realism och magi går att kombinera?
För jag känner mig en smula sliten mellandessa båda.
Vill hemskt gärna hitta ett sätt att balansera dessa två i ett fotografi.
Dagens hype;
Hypar som alla andra, panda bear, beirut (på bilden ojojoj<3 min kärlek i livet = zach),
harlem shakes, elliott smith.. och lite mer beirut:
 http://www.youtube.com/watch?v=kjeh6P4sRfw

image1



















Någon dag ska jag skriva mer om Carl-Einar. Inte nu.
Puss från mig.


Ta mig för pannan

Råder fullkomlig tystnad någonsin när man läser?
Nuförtiden stormar det i öronen, dånar och väser snarare än att orden klingar i mitt huvud.
Eller så hör jag verkligen ingenting. Det tycks som om att min förmåga att ta in skrifter är som bortblåst. Aldrig kliar det till någonstans bakom örat, susar på det rätta sättet som när hela maskineriet går i gång. Endast eko av trötthet och förslappning brinner under mina ögonlock. Nuförtiden. Inga fyrverkirer sätter igång. Någonsin.
Paniken sprider sig, jag är under omforming, förvandling till närmast besläktat med en gris.
I min förtvivlan trycker jag boken mot min panna, i hopp om att all dess visdom skall sippra igenom mina porer. Mina händer (dina händer) öppnar pärmarna, pressar ivrigt orden mot min fettsprängda grishud
som om att de små svarta bokstäverna någonsin skulle göra avtryck på mig. Aldrig skapas en kopia.
Jag känner magen svälla upp och trycka ut mitt nattlinne.
Helst vill jag borra ett litet hål i mitt skallben, en ventil där jag kan lätta på trycket och röra om i grytan.
Någon brist måste jag dragit på mig, då alla reaktorer inte längre är aktiva?
Illamående, när jag skriver det här, för det är ju min hjärna som håller på att sluta fungera? 

RSS 2.0