I jämförelse med kommunikationsproblem

växelfel mellan känslorna och neocortex
håglöst förnuftig bristande
instinkt överlever utan objektivitet
jag är därmed besegrad av villiga
i jämförelse med kommunikationsproblem.


Sleepwalker

Den förbjudna time-outen drabbar de mest stadgade läktarpelarna
Väljer kanske min oro själv

Hoppar dock blygsamt groda, förklädd i förhoppningar - bör genast gradera ned till basal nivå
Ö-landet, paus nu.


Debutanten bekänner

sommarlovsvirkar kanske sanningar, syr upp och ned i mitt filttyg.
på dagar som bara försvinner blir en upprepad mening utsliten redan efter
"ring om det blir något konstigt"
"ring om det blir något konstigt"

om dock så evinnerligt

Godnatt

det här inlägget innehåller allt det där man inte bör veta för sitt eget bästa, som man vet ändå
...

Att lösa i hjärnan stiftade bekymmer

jag hade en mycket mystisk dröm om polska ynglingar i lockigt hår som åkte snowboard och badade. underligast var nog när jag insåg att hela drömmen, trots att den inte hade någon direkt förankring till det som för närvarande sargar min själ och plågar mitt sinne, handlade om just detta. insikten kröp sig på mig efter att ha blivit påmind om ett möte i tanto för kanske tre veckor sedan, som jag ofattbart nog minns så korrekt. ytterst besynnerligt hur minnet ibland spelar en spratt och lägger till oanad symbolik av sig självt. dock ganska mysigt att plötsligt få lösa små personliga gåtor.

Högmod



okej, jag vet att det här kanske kan bli lite för mycket för er, så tuppa inte av nu.
denne nya stjärna på hiphop-sveriges stjärnhimmel vid namn Henok har back in the days
extracoachat ett basketlag som Elin-Maria spelade i.. jag kan praktiskt taget pensionera mig nu.

Aningen för utförligt om min för närvarande kroniska dimma

Med tanke på att jag är en dam av rutiner, (jag har det lite svårt med impulser, det blir _lite_ jobbigt oavsett vad det handlar om. Kanske har det att göra med att jag misstänker någonslags utveckling av bokstavskombination-sjukdom eller liknande nu på senare dagar) förvånar det mig överraskande mycket när jag upptäcker att min rådande "verklighetsfrånvarande livssyn" har fått gå ut över mina vanor. I den senaste månadens töcken har jag lyckats byta månadslinser tre gånger, utan minsta reflektion. Quotar svensk pop och säger ; detta var oerhört!
Jag lyckas dock alltid, återigen till min förvåning, återfinna greppet om tid och rum kring onsdag varje vecka då kanal fem är vänliga nog att sända greys anatomy. Härligt att livet styrs av min favorit amerikanskafördomscraphysterifanatiska-serie, som jag avskyr att jag faktiskt  _gillar_...
Poängen med detta är då att nu när både skolan med sina ofattbart fabulöst inrutade dagar OCH greys anatomy har haft sin säsongsavslutning har jag, som aningen förvirrad ung själ, ingenting att hänga upp min vardag på. Nu är jag totaly lost in space, får stå på egna ben och kommer verkligen inte förstå mig på det där med datum, dygn eller tid.
Inte hjälper det min förvirring att Sverige är beläget på såpass nordliga breddgrader att det praktiskt taget är ljust ute dygnet runt, vilket otvivelaktigen bidrar till vända-på-dygnet-och-inte-inse-det-ens, för att man inte ser skillnad på dag och natt!  Jag kan inte nog påpeka att detta nog beror på min tillfälligt kraftigt reducerade syn, orsakad av både detta frenetiskt bytande av linser som resulterar i att jag får ha på mig gamla linser funna i någon mystiskt, undanstoppad påse och rent psykologiska defekter... (med det senare menar jag då inte att jag ser dåligt, utan att jag inte är lika uppmärksam, helt enkelt)
LIVET ÄR BRA KOMPLICERAT IBLAND.
Som tur är har jag nog bestämt mig för att ta i tu med detta. Nu börjar mitt vilda singelliv (höhönot), jag kanske skall försöka hitta mig själv i någotslags konstnärligt uttrycksmedel igen (höhönotigen). Nämen visst, sommarlov innebär ju faktiskt en himla massa tid för att orka ta i tu med saker. Jag blir nog lite besviken på mig själv ifall jag waistar iväg 3 månader på ingenting. Dock kräks jag en smula på alla överdrivet optimistiska som får tusentals saker uträttade, jag klarar inte av att vara sådan. Menmen. Vilket väldigt långt och peppat inlägg detta blev, TOTALT oväntat faktiskt, ifall jag får säga det själv. Läses möjligen med min självdistans i åtanke, dvs inte så seriöst utlämnande osvosv. Misstolka mig inte, jag försöker inte vara språkligt korrekt heller. Kanske är den långa texten någonslags motreaktion till alla bildbloggar, som hur makalösa de än är, tar sjukligt lång tid att ladda på min dator - jag får krupp (återigen, bokstavskombination...). Jag vill också påpeka att ifall jag läst detta inlägg någonannanstans hade jag förmodligen föraktat författaren något så oerhört, så inbilla er inte mitt storhetsvansinne. Och tro för guds skull inte heller att detta var någon början på en ny, frisk fläkt i min blogg - om några timmar är jag nog tillbaka på minus135 och vill diespyutångest över mina stackars tangenter. Sådan är jag.

Ligg med mig, Eugene Hütz



Okioki, jag har ännu inte greppat grejen med Eugene Hütz och Madonna,
men det låter som en ganska tragisk kombination. Dock är och förblir detta
en makalös film, makalös bok, makalöstmakalöst allt är så makalöst.
Paul Cantelon är makalös, Elijah Wood är makalös, Liev är makalös.
Mina sorger reduceras aningen vid tanken på detta smärre under.
Förlåt för att jag snöar in totalt på en grej, men sådan är jag lite.
Jag ber även om ursäkt för youtubespammandet. Inte helt okej.
När jag kan tänka/andas/tala/se igen skall jag bättra mig. Just nu går jag lite på sparlåga,
kryper på knä, sover på golvet, lämnar inte huset osvosv. Ganska öhm xxxripmyheartoutxxx. Men okej.

Varringerduifrånsajagdulåtersåkonstig. Entelefonkiosknågonstanssahon. Ochjagärkonstigmendetvetdusedaninnan.

Jag tänkte komma förbi, sa hon, eller vill du vara ensam?
Jag vill nog vara ensam, sa jag, så kom du förbi.
Jag är aldrig så ensam som när du är här


Så familjärt

den första måndagen i månaden exakt kl 15.00
larmet går och det känns av naturliga skäl passande
tänk så tryggtochsäkert vi har det.
...

Kom hem det regnar in

jag betalar för dig

medvetet förslavande
förpassad till vatten och bröd
både sover och vaknar på golvet
hundhundhund förtjänar inte bättre.
(går dock gärna i dina hasor)

intetillbesvär,somduser


Loneliness, loneliness what would I do without you

min tillvaro i ett nötskal;

mitt enda krav för att känna mig någorlunda verkligt accepterbar
var att inte bli lämnad
jag reducerade alla övriga restriktioner
och vad händer.
jag är ett vandrande misslyckande

när min nästintill odefinierbara vilja
ovanligt nog anar sina vägar, glider det självklart mig ur händerna.
jag förlorade redan innan jag börjat spela.
omtidigarepanikångestvetjagintevaddettaskallbenämnassom.


Gravedigger

hur kan man bestiga örbys högsta berg
med utsikt bortom globen,
och ändå känna sig som six feet under?

Polskipolski!



kanske hade Leszek the White,
tidigare härskare över Krakow,
bjudit in till dans i sommar.
Tyvärr är han sedan länge bortgången *snyft*
, så vi får kirra festen själva under våran visit.
MEN PUSS ÄNDÅ.

RSS 2.0