Fashion

idag har jag;
gjort ekg samt blivit officiellt utnämd till högdalens vårdcentrals bäst klädda.

BREATH

ordinerar själv; vad som helst som motverkar bokstavlig heartfailure.
min katt är döende, mina växter är döende, jag är döende men vem fan är inte döende egentligen.

Utom jord är liga

är det själsliga en sorts realism?

Filth and Wisdom

fick sådan lust att skriva en riktigt cheesy dikt på rim 
som skulle börja eugene, eugene
samt innehålla obligatoriska madonna-referat,
och kanske någon rad från låten på romani -
hälften till dig, hälften till mig min dearest hûts.

men jag nöjde mig ganska snabbt med att bara konstatera hur förargad
man blir på orginal i full färd att förgås i andras inflytelserika pengahav.
men madonna, jag förstår dig, jamenar hey vem vill inte ha en
mustasch-beprydd läpp på en gogol bordello-medlem i närheten jämt och ständigt.

pivapiva 19 år vs 14 år.


Anteckning; Beret

det här året blev jag ett med min basker/mina baskrar, dvs mitt enda varumärke blev ett plagg.
och så klagar jag på folk som identifierar sig med sitt jobb eller kön.


Mission

2 filmer, ett krismöte samt 15 cm hår senare;

jakten på det orginella motivet fortgår.
kanske begränsas det av våra möjliga känslor samt deras nyanser.

Dysfunktionell

jag förlorar alla mina vänner, den här gången

Isolation

saker som aldrig har funnits part 1;

joy division

saker som aldrig har funnits part 2;
saker som aldrig har funnits part 2

Dystopi

jag välkomnar er framtid,
varsågod samt adjö.

Most Valuable ...

(från och med torsdag) minst åtta filmer framöver är jag hemskt upptagen med stockholms filmfestival.
inte happy-go-lucky (noll intentioner från början i detta precisa fall, förvisso) men ändå glatt överraskad.
- the railway dock.

som om jag inte vore hemskt upptagen annars

I need someone to take some joy in something I do

trumpetupdate;
kan nu spela både björnen sover och petronella - med varierande resultat.
terapi för oss halvförlamade, märkbar muskulatur på höger läpp.

Nikolenka



olD big-tv ögonblick. denna och the slaves repeterades flitigt.
hursom, renässans för bas-en, återuppståndet och makalöst -
måste dock understryka att juno inte har något med saken att göra,
identifierar mig simply enbart med allt som är lite 8:an.

Enkel kategorisering

tre sätt för svampar att skaffa energigivande ämnen på;

- stjäla näring från andra levande organismer, s.k. parasiter.
- livnära sig på redan döda växter och djur, s.k asätare eller nedbrytare (JAGJAGJAG)
- verka i symbios med en kompisväxt, s.k mykorrhiza, åhnormalitetstabilitettrevlighet

mitt liv som svamp.
har aldrig levt i en gynnsam symbios,
förtär det som andra kastat bort och blir kvar till sist, 
för att sedan bli attackerad samt utnyttjad av parasiter.


Underlägset tillgiven

rivaliserar med närmast men ändå på avstånd
du blir nog min undergång, dearest.


Sirin & Alkonost


SPARAR MIN TID

nej ann, jag vill inte ha obligatorisk extramatte med dig.
kulturamas administration förblir outstanding. hur kunde
elever som inte ens var närvarande när intresse anmäldes
hamna på listan med elever som får frånvaro ifall de uteblir
ifrån en lektion som de själva inte anmält sig till?
THIS IS WHY WE FUCKING ADORE KULTURAMA

nyss fick jag reda på att min sovmorgon blev reducerad
till kvart i fem (dvs om 3timmar och 40 min) istället för
till tio - på grund utav kass planering. åååh

Novi God



THIS IS WHY WE FUCKING ADORE RUSSIA!!

And nothing here's worth winning without a fight

jag har alltid beundrat konståkning.
när började underhållaren bli hedrad och idoliserad?
jag visionerar jycklare, judar i koncentrationsläger osvosv som historiskt
föraktats, smutskastats samt blivit osympatiskt utnyttjande av sina överordnade
då de tvingades till att underhålla med sina förmågor.
har det skett någon form av moraliskt omvärdering av artisten, då vi idag,
kanske bortsett ifrån hyckleri inom vissa tv-program av typen förnedring, genuint 
uppskattar artisten. ifall man begrundar den typen av primitiv humor som förnedringsteve
tillhör, så verkar den vara såpass befäst i historien att människor närmast instinktivt
roar sig på andras bekostnad - och bör därför inte räknas i detta sammanhang.
 var publikens beundran något som växte med tiden. i antiken var ju t.ex.
teatern som underhållning populär, men skådespelare var, ifall jag minns korrekt, inte speciellt
uppskattade. idag är väl underhållningen på något vis betraktad som en produkt utav utövaren,
och därför likvärdig den trevliga/otrevliga upplevelsen?
somsagt, jag har alltid beundrat konståkning.
bör nog också tillägga att stor del av min skräck inför framtiden baserar sig på tanken att enbart
bli en bortskämd betraktare, möjligen kapabel till att bedöma/fördömma andras prestationer.

Hello dear wind

ett överblivet slag mot dig eller mig
döljer sig som bäst någonstans tudelat

Teenage love



despite all the sadness, borde inte henrik bli sagouppläsare?
i just wanna feeeeel - för att citera robbieboy..
nä men total förnekelse - ett stort ögonblick.

Pest eller kolera

utopier vore väl något.
jag har totalt sovit 7 timmar sedan i söndags.

Stora brister

querer y poder

ANTIKRIST

Old news, jag vet  - JÄJÄ, ibland bara älskar jag polen.
jamenar hey, ifall kafka är inaktuell vad är då bibeln?
INSANEPOLSKI


Miss old times ...

min trumlärare i det förflutna ringde en gång hem till min mor
och berättade att jag var den värsta elev han någonsin haft.
inte på grund utav att jag hade dålig känsla för instrumentet,
utan problemet var min envishet.
vi får väl se hur det går med trumpeten...


Thrill and suspence

idag har jag ätit 17 kalamata-oliver..
some obsession, right?

RSS 2.0