Att lösa i hjärnan stiftade bekymmer

jag hade en mycket mystisk dröm om polska ynglingar i lockigt hår som åkte snowboard och badade. underligast var nog när jag insåg att hela drömmen, trots att den inte hade någon direkt förankring till det som för närvarande sargar min själ och plågar mitt sinne, handlade om just detta. insikten kröp sig på mig efter att ha blivit påmind om ett möte i tanto för kanske tre veckor sedan, som jag ofattbart nog minns så korrekt. ytterst besynnerligt hur minnet ibland spelar en spratt och lägger till oanad symbolik av sig självt. dock ganska mysigt att plötsligt få lösa små personliga gåtor.

Kommentarer
Postat av: Mihae

I love Poland! Tanterna är så glammiga där.

Du som har läst everything is illuminated (har jag för mig?), hur är den? Jag beställde nämligen hem den till sommarn, den och Foers flickvän(?) Nicole Krauss "history of love" (lär vara bra).

Sedan vill jag rekommendera Golem om du gillar klezmer ! www.myspace.com/golemrocks

Ushti Baba och Warsaw is Khelm är bäst tycker jag. :)

2008-06-11 @ 16:47:04
URL: http://sipmyocean.blogspot.com
Postat av: Elin

Jaa Polen! <3 Peppar galet på resa dit i sommar :)

Mja, Foer är ju galet bra jämt tycker jag. Jag rekomenderar att både se filmen och läsa boken!

Jag tackar och bockar för tipset, dessutom.

2008-06-12 @ 15:53:47
URL: http://elinr.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0