EN HÄFTIG GREJ TILL

idag har jag ju funderat igen, som så många andra gånger.
just idag var jag i skogen och funderade på jord.
då funderade jag på detta vis;

1. brunt är en färg som man får när man blandar en massa färger.
2. jord är brunt.
3. skogen består av en massa färger, som sen när de blandas i sin förmultning blir brunt tillsammans.
4. jord luktar speciellt, som om man slängt samman en massa dofter. inget annat luktar som jord gör. frukters dofter påminner iallafall om varandra - ett exempel på saker som luktar lika fastän de inte är samma. träd kan man kanske tycka luktar lite jord men å andra sidan består jord till väldigt stor del av trä.
5. kan man alltså säga att man, på sätt och vis, kan blanda dofter på samma sätt som man kan blanda färger till brunt? är liksom jorddoft den doft man får när man blandar en massa naturligt "producerade" saker och ting, typ växter? en luktmotsvarighet till brunt?

funderade ett tag på att skriva lite mer poetiskt om detta, men nu blev det ganska sakligt.
nu har jag funderat färdigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0